Pilotların Dünyasına Katılın ve Galaksiyi Yönetmeye Hazır Olun!
Neler Sunuyoruz?
- Çevrimdışı Oyun Modu: Satın alma işlemi sonrasında, STAR WARS: Squadrons oyununu oynayabileceğiniz bir genel Origin hesabına erişim sağlayacaksınız.
- Kullanıcı Adı ve Şifre: Hesaba giriş yapabilmeniz için gerekli bilgiler (kullanıcı adı ve şifre) tarafınıza iletilecektir.
- Güncel İçerik: Oyun, yayıncı tarafından sürekli olarak güncellenmektedir.
- Süresiz Erişim: Hesaba erişiminiz herhangi bir zaman sınırına tabi değildir.
Satın Alma Sonrası Önemli Koşullar
- Çevrimdışı Mod Zorunluluğu: Oyun yalnızca çevrimdışı modda oynanabilir. Çevrimiçi özellikler bu modda kullanılamaz.
- Hesap Güvenliği: Hesap bilgilerinde herhangi bir değişiklik yapmanız yasaktır. Bu tür değişiklikler hesabın devre dışı kalmasına yol açabilir.
- Destek ve Bakım: Hesap erişiminde bir sorun yaşarsanız, gerekli durumlarda teknik destek sağlanacaktır.
Kısıtlamalar ve Uyarılar
- Hesap Verileri: Hesap bilgilerini başkalarına aktarmanız veya paylaşmanız yasaktır.
- Aktivasyon Hassasiyeti:
Windows güncellemesi, PC bileşenlerinin değiştirilmesi veya çevrimiçi
moda geçiş durumunda aktivasyon iptal olabilir. Bu tür durumlarda teknik
destek alabilirsiniz.
- Minimum Sistem Gereksinimleri:
Bilgisayarınızın oyunun minimum gereksinimlerini karşıladığından emin
olun. Gereksinimlere uygun olmayan cihazlar için sorumluluk kabul
edilmez.
- İade Politikası: Satın alınan ürünler için ücret iadesi yapılmamaktadır.
STAR WARS: Squadrons Nedir?
STAR
WARS: Squadrons, sizi ikonik STAR WARS galaksisine götüren bir uzay
savaş simülasyonudur. Oyuncular, Yeni Cumhuriyet veya İmparatorluk
tarafında yer alarak etkileyici bir hikayede pilotluk yapabilirler.
Oyunda çeşitli gemilerle savaşa katılabilir, stratejik yeteneklerinizi
geliştirebilir ve uçuş becerilerinizi test edebilirsiniz.
STAR WARS: Squadrons Öne Çıkan Özellikleri
- Sürükleyici Uzay Savaşları: Detaylı gemi tasarımları ve gerçekçi uçuş mekanikleriyle STAR WARS evreninde savaşın.
- Çeşitli Gemiler: X-Wing, TIE Fighter gibi ikonik gemiler dahil olmak üzere geniş bir gemi yelpazesine erişim sağlayın.
- Kişiselleştirilebilir Ekipman: Gemilerinizi özelleştirin ve farklı stratejiler geliştirin.
- Hikaye Modu: Yeni Cumhuriyet ve İmparatorluk arasında geçen hikayede galaksinin kaderini belirleyin.
Sistem Gereksinimleri
Minimum:
- İşletim Sistemi: Windows 10 (64-bit)
- İşlemci: Intel i5-7600 veya AMD Ryzen 3 1300X
- RAM: 8 GB
- Ekran Kartı: NVIDIA GTX 660 veya AMD HD 7850 (2 GB VRAM)
- Depolama: 40 GB boş alan
Önerilen:
- İşletim Sistemi: Windows 10 (64-bit)
- İşlemci: Intel i7-7700 veya AMD Ryzen 5 2600X
- RAM: 16 GB
- Ekran Kartı: NVIDIA GTX 1060 veya AMD RX 480 (4 GB VRAM)
- Depolama: 40 GB boş alan
Neden STAR WARS: Squadrons Oynamalısınız?
- Efsanevi Galaksi: STAR WARS evreninde destansı uzay savaşları deneyimleyin.
- Gerçekçi Pilotluk Deneyimi: Savaşın her anında pilot olmanın heyecanını yaşayın.
- Derin Hikaye: STAR WARS evreninin zengin geçmişine ışık tutan bir hikaye ile tanışın.
- Taktiksel Strateji: Stratejik düşünme ve hızlı reflekslerinizi geliştirin.
Bu
ürün, STAR WARS hayranları ve uzay savaş simülasyonlarını sevenler için
mükemmel bir seçenektir. Çevrimdışı aktivasyon kurallarını kabul ederek
satın alabilirsiniz.
Dijital oyunların hızla yayılması ve popülerleşmesiyle birlikte oyun satışının yöntemleri de değişmiş, fiziksel kopyalardan dijital platformlar üzerinden satışa doğru bir evrim yaşanmıştır. Steam, Origin, Epic Games Store ve benzeri dijital oyun platformları, oyunculara hızlı, kolay ve genellikle avantajlı fiyatlarla oyun edinme imkânı sunmaktadır. Ancak bu dijital dönüşüm, oyunların “ırkı” olarak adlandırılan ikinci el ticaretine ilişkin önemli hukuki tartışmalara da yol açmıştır.
Bu makalede, dijital oyunların ikinci el satışına dair hukuki boyutlar ve platformların lisans sözleşmelerinde getirdiği kısıtlamalar, tüketici hakları çerçevesinde incelenecektir.
Dijital Oyunlarda Lisanslama ve Sahiplik Tartışmaları
Fiziksel oyunlarda, oyun kutusunun satın alınmasıyla birlikte kopya üzerinde bir mülkiyet hakkı elde edilmekteydi. Ancak dijital oyun platformları, oyun satışı yerine kullanıcıya belirli koşullara bağlı olarak bir "lisans" sunmaktadır. Bu lisanslar genellikle oyunun devredilemez olduğunu, yani ikinci el satışını yasakladığını belirtmektedir.
Lisanslama sistemi, oyun sahipliğinin alışılagelmiş mülkiyet kavramından farklılaştığını göstermektedir. Kullanıcılar, oyunun kopyasına sahip olmak yerine, onu kullanma hakkını elde etmektedir. Bu durum, İkinci el satışı mümkün kılmayan temel sebeplerden biridir.
Avrupa Adalet Divanı Kararları ve Etkileri
Dijital oyunların ikinci el satışı konusunda önemli bir hukuki tartışma, Avrupa Adalet Divanı'nın 2012 tarihli UsedSoft v. Oracle kararıyla başlamıştır. Bu kararda, dijital ortamda satılan yazılımların ikinci el satışına izin verilmiş, ancak bu durum belirli şartlara bağlanmıştır. Kararın öne çıkan detayları şunlardır:
Dijital olarak indirilen bir yazılım, kalıcı olarak satılmışsa, bu yazılımın ilk sahibinin "tüketme" hakkı bulunduğu kabul edilmiştir.
Ancak ikinci el satışta, ilk kullanıcının yazılımı kendi cihazından tamamen silmesi gerekmektedir.
Bu karar, dijital oyunları da kapsayabilecek bir emsal niteliği taşısa da, Steam ve Origin gibi platformların lisans sözleşmeleri genellikle tüketici haklarını bu çerçevede sınırlamaktadır.
Platformların Yaklaşımı
Steam: Valve Corporation'ın sahibi olduğu Steam, oyun satışı yerine oyunların lisansını sunar. Kullanıcı sözleşmesine göre, lisanslar devredilemez ve ikinci el satışına izin verilmez. Ancak Fransız tüketici grubu UFC-Que Choisir tarafından açılan davada Fransız mahkemesi, 2019 yılında Steam'in bu politikalarının Avrupa Birliği tüketici hukuku ile uyumlu olmadığına karar vermiştir. Valve, bu karara karşı temyize gitmiştir.
Origin: Electronic Arts'ın dijital platformu olan Origin de benzer bir lisanslama modeline sahiptir. Kullanıcıların oyun hesaplarını veya oyun lisanslarını başkasına devretmesini engelleyen kurallar koymaktadır. Bu durum, Origin oyunlarının ikinci el piyasasını neredeyse tamamen ortadan kaldırmıştır.
Hukuki Değerlendirme
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu (FSEK) Çerçevesinde:
Dijital oyunlar, FSEK kapsamında eser olarak korunmakta ve bu nedenle hukuki koruma altına alınmaktadır. Ancak dijital oyunların satışı, genellikle bir "lisanslama" işlemi olarak yapıldığından, bu durum oyunın fiziksel bir mülk gibi satılamaması sonucunu doğurmaktadır.
Tüketici Hakları Açısından:
Tüketiciler, satın aldıkları ürünü yeniden satma hakkına sahip olmalıdır. Ancak lisanslama sözleşmeleri bu hakkı ciddi şekilde kısıtlamakta ve tüketicilerin aleyhine bir durum oluşturmaktadır. Avrupa Birliği hukukunda tüketici lehine kararlar çıkması, bu konuda önümüzdeki dönemde önemli gelişmelere işaret etmektedir.