Neler Sunuyoruz?
- Origin Paylaşımlı Hesap Dahil: Satın alma sonrası, FC 25 yüklü bir Origin hesabına erişim sağlarsınız.
- Çevrimdışı Oynanış: Oyunu yalnızca çevrimdışı modda oynayabilirsiniz.
- Bonus Oyunlar: Hesapta, FC 25’e ek olarak çeşitli bonus oyunlar yer alabilir. Bu oyunlar ekstra bir avantaj olarak sunulmuştur.
- Formdaki Veriler: Sadece giriş bilgileri (kullanıcı adı ve şifre) tarafınıza iletilir. Hesapla ilişkili e-posta adresi bilgileri paylaşılmaz.
- Tamamen Sizin Sorumluluğunuzda: Hesap ile yapacağınız her işlem sizin sorumluluğunuzdadır.
Satın Alma Sonrası Önemli Koşullar
- Giriş Bilgileri: Kullanıcı adı ve şifre bilgileri tarafınıza sağlanır. E-posta giriş bilgileri kesinlikle paylaşılmaz.
- Oyun Erişimi: FC 25 ve bonus oyunların keyfini çıkarabilirsiniz.
- Ağ Engellemeleri ve Sorunlar: Hesapta ağ engellemesi veya başka bir sorun yaşıyorsanız, ekran görüntüsü alarak hemen satıcıyla iletişime geçin.
- Ürün İadesi: Satın alınan ürün için iade yapılmamaktadır.
- Hesap Güvenliği: Eğer hesapta bir ağ engellemesi varsa, hile kullanımı ile ilgili şüpheleri ortadan kaldırmak adına, aynı gün içinde satıcıya yazmanız gerekmektedir. Aksi takdirde ürün değişimi yapılmaz.
- Destek ve Çözüm: Çalışmayan bir ürün veya diğer sorunlar hakkında negatif geri bildirim bırakmadan önce mutlaka satıcıyla iletişim kurun.
FC 25 Nedir?
FC 25 (FIFA 25), EA Sports tarafından geliştirilen popüler bir futbol simülasyon oyunudur. Yeni nesil grafikler, gelişmiş yapay zeka ve zengin içerikleriyle oyunculara gerçekçi bir futbol deneyimi sunar.
Oyunun Öne Çıkan Özellikleri:
- Gelişmiş Oynanış Mekanikleri: Gerçekçi hareketler ve top fiziğiyle sahada tam kontrol.
- Futbolun Efsaneleri: Dünyanın dört bir yanından ünlü kulüpler ve oyuncularla oynama fırsatı.
- Çeşitli Modlar: Kariyer modu, hızlı maçlar ve özel turnuvalarla farklı deneyimler.
- Dinamik Grafikler: Yeni nesil grafik motoruyla etkileyici görseller.
- Bonus İçerikler: Paylaşılan Origin hesabında, FC 25 dışında çeşitli bonus oyunlara erişim.
Satın Almadan Önce Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Oyunu sadece çevrimdışı modda oynayabilirsiniz. Çevrimiçi işlevler desteklenmez.
- Bilgisayarınızın oyunun minimum sistem gereksinimlerini karşıladığından emin olun.
- Satın alınan hesapla ilişkili e-posta bilgileri paylaşılmamaktadır.
- Hesap kurallarına uymamanız durumunda, hizmet iptal edilir ve iade yapılmaz.
Sistem Gereksinimleri
Minimum:
- İşletim Sistemi: Windows 10 (64-bit)
- İşlemci: Intel Core i5-6600K veya AMD Ryzen 5 1600
- RAM: 8 GB
- Ekran Kartı: NVIDIA GTX 1050 Ti veya AMD Radeon RX 570
- Depolama: 100 GB boş alan
Önerilen:
- İşletim Sistemi: Windows 10 (64-bit)
- İşlemci: Intel Core i7-8700 veya AMD Ryzen 7 3700X
- RAM: 16 GB
- Ekran Kartı: NVIDIA GTX 1660 veya AMD RX Vega 56
- Depolama: 100 GB boş alan
Neden FC 25 Oynamalısınız?
- Gerçekçi grafikler ve yeni nesil oyun mekanikleriyle futbolun keyfini çıkarın.
- Dünyanın en iyi futbolcuları ve kulüpleriyle heyecan dolu maçlar yapın.
- Kariyer modu ve turnuvalarla futbol dünyasında kendi hikayenizi yazın.
- Bonus oyunlarla birlikte Origin hesabınızı daha zengin bir deneyim için kullanın.
Dijital oyunların hızla yayılması ve popülerleşmesiyle birlikte oyun satışının yöntemleri de değişmiş, fiziksel kopyalardan dijital platformlar üzerinden satışa doğru bir evrim yaşanmıştır. Steam, Origin, Epic Games Store ve benzeri dijital oyun platformları, oyunculara hızlı, kolay ve genellikle avantajlı fiyatlarla oyun edinme imkânı sunmaktadır. Ancak bu dijital dönüşüm, oyunların “ırkı” olarak adlandırılan ikinci el ticaretine ilişkin önemli hukuki tartışmalara da yol açmıştır.
Bu makalede, dijital oyunların ikinci el satışına dair hukuki boyutlar ve platformların lisans sözleşmelerinde getirdiği kısıtlamalar, tüketici hakları çerçevesinde incelenecektir.
Dijital Oyunlarda Lisanslama ve Sahiplik Tartışmaları
Fiziksel oyunlarda, oyun kutusunun satın alınmasıyla birlikte kopya üzerinde bir mülkiyet hakkı elde edilmekteydi. Ancak dijital oyun platformları, oyun satışı yerine kullanıcıya belirli koşullara bağlı olarak bir "lisans" sunmaktadır. Bu lisanslar genellikle oyunun devredilemez olduğunu, yani ikinci el satışını yasakladığını belirtmektedir.
Lisanslama sistemi, oyun sahipliğinin alışılagelmiş mülkiyet kavramından farklılaştığını göstermektedir. Kullanıcılar, oyunun kopyasına sahip olmak yerine, onu kullanma hakkını elde etmektedir. Bu durum, İkinci el satışı mümkün kılmayan temel sebeplerden biridir.
Avrupa Adalet Divanı Kararları ve Etkileri
Dijital oyunların ikinci el satışı konusunda önemli bir hukuki tartışma, Avrupa Adalet Divanı'nın 2012 tarihli UsedSoft v. Oracle kararıyla başlamıştır. Bu kararda, dijital ortamda satılan yazılımların ikinci el satışına izin verilmiş, ancak bu durum belirli şartlara bağlanmıştır. Kararın öne çıkan detayları şunlardır:
Dijital olarak indirilen bir yazılım, kalıcı olarak satılmışsa, bu yazılımın ilk sahibinin "tüketme" hakkı bulunduğu kabul edilmiştir.
Ancak ikinci el satışta, ilk kullanıcının yazılımı kendi cihazından tamamen silmesi gerekmektedir.
Bu karar, dijital oyunları da kapsayabilecek bir emsal niteliği taşısa da, Steam ve Origin gibi platformların lisans sözleşmeleri genellikle tüketici haklarını bu çerçevede sınırlamaktadır.
Platformların Yaklaşımı
Steam: Valve Corporation'ın sahibi olduğu Steam, oyun satışı yerine oyunların lisansını sunar. Kullanıcı sözleşmesine göre, lisanslar devredilemez ve ikinci el satışına izin verilmez. Ancak Fransız tüketici grubu UFC-Que Choisir tarafından açılan davada Fransız mahkemesi, 2019 yılında Steam'in bu politikalarının Avrupa Birliği tüketici hukuku ile uyumlu olmadığına karar vermiştir. Valve, bu karara karşı temyize gitmiştir.
Origin: Electronic Arts'ın dijital platformu olan Origin de benzer bir lisanslama modeline sahiptir. Kullanıcıların oyun hesaplarını veya oyun lisanslarını başkasına devretmesini engelleyen kurallar koymaktadır. Bu durum, Origin oyunlarının ikinci el piyasasını neredeyse tamamen ortadan kaldırmıştır.
Hukuki Değerlendirme
5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu (FSEK) Çerçevesinde:
Dijital oyunlar, FSEK kapsamında eser olarak korunmakta ve bu nedenle hukuki koruma altına alınmaktadır. Ancak dijital oyunların satışı, genellikle bir "lisanslama" işlemi olarak yapıldığından, bu durum oyunın fiziksel bir mülk gibi satılamaması sonucunu doğurmaktadır.
Tüketici Hakları Açısından:
Tüketiciler, satın aldıkları ürünü yeniden satma hakkına sahip olmalıdır. Ancak lisanslama sözleşmeleri bu hakkı ciddi şekilde kısıtlamakta ve tüketicilerin aleyhine bir durum oluşturmaktadır. Avrupa Birliği hukukunda tüketici lehine kararlar çıkması, bu konuda önümüzdeki dönemde önemli gelişmelere işaret etmektedir.